петък, 26 август 2011 г.

Палачинки с извара!

    Преди малко повече от два месеца, когато написах първата си публикация казах, че зная доста рецепти за палачинки и обещах да направя цял раздел за тях, е обещанието си е обещание!
    Това са едни изненадващи палачинки, с извара, незнам дали сте опитвали нещо подобно, но вкусът е леко сладко-солен и много интересен.




    Отдавна не бях правила закуска в неделя сутрин, то малко си беше обяд, но няма значение съвместихме две в едно.
    Нещо напоследък в почивните дни не се задържаме вкъщи, че като остана започвам я да чистя, я други такива, напоследък ме е обзело нехайство относно вечното чистене и робуване на къщата, затова понякога си казвам: хайде днес ще пропусна.


    
    Затова миналата неделя направих тези така интересни палачинки, рецептата е от една стара кулинарна книжка от преди повече от 15 години, която наскоро си "откраднах" от майка ми, досега не бях правила нищо друго
от нея, но вътре има много така интригуващи неща. 




    Палачинки с извара!


     Продукти:

    За 12-14 палачинки
    500 гр. извара
    4 яйца
    1 ч.ч. брашно
    1 1/2 ч.ч. прясно мляко
    1 с. л. захар
    
    Рецептата се изпълнява малко бавно, но за каузата хубава закуска сме готови на всичко.
    Изварата се претрива през сито, става доста пухкава така.
    Следват жълтъците, разбити леко със захарта.
    Прибавят се прясното мляко и брашното, като се разбърква  добре с вилица докато сместа стане гладка.
    Накрая много бавно се добавят белтъците, които също са разбити на сняг.
    Тестото се оставя малко настрана, около 15 минути.
  
  
    Трябва да се получи средно гъсто тесто, да може да се загребва с черпак.
Пържат се в леко намаслен тиган, за да могат да се разстилат лесно, големината и дебелината на палачинките е по желание.
    Аз гарнирах със сладко от праскови, бяха много вкусни и засищащи!
    


    И не на последно място искам да благодаря на две големи кулинарки :
                                     Веси от Сладко и Солено
                                                     и
                                   Мина от Angellove,s Cooking
     за великолепните награди, които споделят с мен /за съжаление не можах да ги копирам/ и признанието, което за мен е голямо, защото в морето от кулинари аз се чувсвам все още доста малка, отново благодаря!
    Надявам се и този път да ви е било интересно и да ви е сладко!

8 коментара:

  1. Павлинче, много вкусни изглеждат палачинките ти!:-)) Не съм правила с извара и ми се иска да опитам, сигурно ще са много хубави.
    Честити ти заслежени награди! Пожелавам ти още много други!:-)))
    Сърдечни поздрави и прекрасен и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз съм новак в палачинките с извара, но определено ме грабнаха :) Честити награди - да се множат и те и почитателите на твоето уютно блогче, а ти си все така усмихната и лъчезарна :)
    П.П. Влюбих се в това керамично подносче (нали не греша) от снимките :) Почти съм убедена, че е от някой стар бабин сервиз, но ако греша сподели мястото на купуването му моля :)

    ОтговорИзтриване
  3. Момичета много сте мили и винаги ме радвате с пожеланията си, денят ми ще е чудесен!
    Габи този поднос е от цял комплект, обърнах цяла Варна да го намеря целият, засега съм намерила само три части, но мисля, че има и още, ако искаш мога да издиря и за теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Супер! Брой ме в издирването - ако няма да ти създам много главоболия :)

    ОтговорИзтриване
  5. Нямащ грижа!Ще ти пиша допълнително!

    ОтговорИзтриване
  6. Ами аз викам,докато издирваме сервиза из Варна да вземем да си спретнем една срещичка на кафенце,а,девойки?
    Виждам,че групата на Варна се попълва с още един член-Павлинка.И Лети е от нашата губерния,та мисля ще стане чудесна раздумка!
    Палачинките и платото,на което са се разположили са трепач!

    Хубав уикенд,Павлинче!

    ОтговорИзтриване
  7. Напълно съм съгласна за кафенцето, с най-голямо удоволствие.Благодаря, Еликсирче!

    ОтговорИзтриване
  8. А какво да правим ние, които нямаме късмета да сме наблизо :( Съвсем благородно ви завиждам момичета и ако имате път към София имате покана и от мен за кафе!
    Павлинка, мила, намини за една награда при мен! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване